måndag 15 oktober 2012

Studierna

Studier hemma idag. Det gäller att hitta motivationen. Jag har lätt att bara sitta och inte göra något, fast jag borde plugga. Jag känner mig lite stressad inför nästa vecka då vi har tenta i svenska. Vår lärare är så säker på att vi alla kommer att klara oss, men jag är inte lika säker. Känner att jag blir mer orolig och vill få ett VG men ska nog vara nöjd att få G, bara det inte blir IG!

Det är jobbig att studera på ett sätt men det är ändå det bästa jag gjort på länge. Jag har äntligen hittat rätt och detta är det jag vill göra och bli. Framtiden är ljus för mitt yrkesval och jag ser fram emot ett långt liv med arbete efter studierna.

Nu har jag pluggat sedan halv tre i em och känner att jag kan ta en liten paus, men sen måste jag nog se över engelskan en stund och kanske även anatomin....

see you!

1 kommentar: