onsdag 11 februari 2009

Cissi


Cecilia Pettersson!
Tänk att vi har känt varandra i 31 år nu. Allt började på Norrgårdens dagis i Kumla.
Sen började jag ettan och sommaren mellan ettan och tvåan flyttade vi ut till Hardemo och skulle byta skola, vilket jag inte kände så himla mycket för.
Men det bästa med att flytta var att (som vi inte visste förrens på sommaren innan höstterminen då jag skulle börja tvåan och du ettan), eftersom du och din familj redan bodde i Hardemo och på så vis började du skolan samtidigt som mig. Jag i tvåan och du i ettan. Och vi gick i en sådan klass där man gick 1-2:an, 3-4:an och 5-6:an, så vi hamnade i samma "klass". Jag fick gå i samma klass som min bästa vän, och vi fick sitta brevid varandra, helt underbart.
Vi har under alla år alltid funnits för varandra oavsett vart man har befunnit sig i världen.
Nu sedan 6 eller 7 år sedan bor du nu i Karlskrona och jag i Örebro, vilket är en bit emellan. Men avståndet har aldrig varit något problem. Sen har vi sedan två år tillbaka en härlig tradition på sommaren. Varje år åker jag, Niklas och våra två barn ner till dig och bor under några dagar, helt underbar semester. Barnen älskar att åka till dig.
Det var ganska självklart att du blev min brudtärna på Niklas och mitt bröllop och att du är Gudmor till lilla Felicia.
Tack för alla roliga stunder vi har och kommande. Du är en helt underbar vän.
Kram

1 kommentar: