onsdag 18 november 2009

Sprutan

Jaha, då tog jag och barnen vaccin i måndags. Stod i den omtalade långa kön in till mässan. Det gick smidigt vi var där redan kl 13, så vi hamnade ca 200m bakåt. Barnen var jätteduktiga och väntade utan gnäll. Väl inne gick det smidigt. Det som tog tid var nog att fylla i hälso papprena, det tog nog totalt allt som allt när de öppnat portarna 30min.

Väl klara skulle vi ta oss ut från parkeringen, vilket gick bra. Man får köra sakta och så stod det vakter som hjälpte till med ordningen. Vid tre ringlade sig kön sig så lång att de sista stod på bron över motorvägen. Tyvärr fick inte alla vaccin utan redan efter två-tre timmar var vaccinet slut. Ny leverans till tisdagen väntades. Men hur kul är det att ha stått i kön flera timmar och sen få besked om att vaccinet är slut. Och sen veta att man måste ställa sig i kön dagen därpå igen utan att ha garanti på att vaccinet räcker då heller.

Lite lättad är jag faktiskt att vi nu har fått sprutan och hoppas på att det inte är lika kaotiskt när barnen ska få sin andra omgång om ca tre veckor.

Bieffekterna som jag fick var lite öm arm, och feber, som jag tycket var jobbigast.

Må bäst alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar