måndag 11 oktober 2010

Helgen

Ja i helgen har vi hunnit med mkt. Fredagen började med en trevlig dag tillsammans med svärmor, vi fixade och donade inför nästa helg då dop står på schemat, och Niklas och jag är faddrar.

Lördagen blev också en tripp till marieberg, sen hem och fixa till lilltjejen som skulle iväg på 5 års kalas. Bara en timme efter det körde jag Emil och Niklas till Emils handbolls träning, vilken Niklas även håller i från och till.
När jag väl lämnat av dem i Vintrosa åker jag tillbaka till Öret och hämtar Felicia på kalaset. Sen iväg tillbaka till Vintrosa för att kolla på träningen, och då kan jag meddela att Felicia också ville vara med, hon var hög som ett hus på socker....

Väl kväll och vi kom hem, hade jag tänkt att Anna skulle komma över och bara hänga lite medans Niklas och killarna tog över bastun i huset bredvid. Men lagom hemma tog huvudvärken över och jag fick allt ta det lugnt och lägga mig tidigt, blåsa av besök och som tur var blev bastun inställd också...
Somnade halv nio på en lördagkväll....;)

Väl söndag och det är bara att ge sig upp och äta frukost och så iväg på Mulle kl. 10. Vi lämnade av barnen där och tog oss en rask promis runt femman under tiden. Väl runt gick vi och anslöt oss med Mulle-gänget och tänk Mulle själv var där på besök.

Sen hann vi lagom hem och slänga i oss lite lunch för att sedan slänga och iväg till Vintrosa för att se en handbolls match, såg bara sista halvleken. Sen bråttom tillbaka till Öret, för att hinna med Felicias dans som även mormor, morfar och farmor var med och fick se på. Hon är så duktig, hon dansade verkligen inte bara flamms. Jag är mäkta stolt.

Sen kände jag bara för att åka hem och lägga mig i soffan, och Emil sa att,- "mamma nu åker vi hem och tar helg", det tyder på att vi kanske hade lite mycket denna helg. Men kul har vi haft.

Nu väntar simskolan för sötnosarna sen är det helg för fam. Törnqvist!

Må bäst, kram

2 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka, appropå dop, såg du min kommentar till http://lindatornqvist.blogspot.com/2009/01/barn-finklder.html

    SvaraRadera
  2. hej, anonym
    Har skrivit ett komentar på din komentar från inlägget barn-finkläder

    vinäger

    SvaraRadera